#wgóryzmpd

Przyczepka Thule. Ślęża 717 m. n.p.m. Jagodna 977 m.n.p.m.

Podczas ostatniego wyjazdu w góry próby stabilizowania porażonego Szymka w drewnianych sankach okazały się daremne. Dziecko kilkukrotnie zanurkowało buzią w śniegu, bo konstrukcja wypełniona gąbką i kocami, łatwo wywracała się po przejechaniu przez zaspę. Rozwiązanie pojawiło się niespodziewanie. Dzięki wokaliście Domu o Zielonych progach firma Thule poznała naszą historię i wypożyczyła do przetestowania przyczepkę z… Przeczytaj Przyczepka Thule. Ślęża 717 m. n.p.m. Jagodna 977 m.n.p.m.

Łysica 612 m. n.p.m. Łysa Góra 594 m. n.p.m.

Jakiś czas temu oglądaliśmy film „Pełnia życia”, opowiadający historię mężczyzny, którego wyniszczająca choroba wirusowa przykuła do szpitalnego łóżka, a następnie doprowadziła do paraliżu. Jacek ocierał łzy już od połowy naszego wieczoru filmowego, ja usilnie starałam się kontrolować emocje, ale na koniec i tak wybuchłam płaczem. „Ja nie chcę po prostu żyć. Ja chcę naprawdę żyć”… Przeczytaj Łysica 612 m. n.p.m. Łysa Góra 594 m. n.p.m.

Luž 793m oraz Ještěd 1012m

Góry Orlickie nie zachwyciły jakoś szczególnie. Spragnieni byliśmy widoków po horyzont, ogromnej przestrzeni wokół nas, która daje poczucie wolności i niezłomności. Nigdy nie wiemy, co czeka nas na szlaku. Zdarza się, że po naszych wyprawach odczuwamy niedosyt, brakuje nam ekscytujących wrażeń. Tym razem jednak było inaczej…Wyprawa na Luž i Ještěd pozostawiła w naszej pamięci krajobrazy… Przeczytaj Luž 793m oraz Ještěd 1012m

Orlica 1084m oraz Velká Deštná 1115m

Postanowiliśmy zdobyć Koronę Gór Polski, a wcześniej Koronę Sudetów, by nasi synowie mieli aktywne, radosne dzieciństwo, wypełnione miłością, wiedzą i ciekawymi wspomnieniami z rodzinnych wypraw. Pamiętam, jak bardzo się bałam, gdy oddalaliśmy się od ssaka, inhalatora z lekami rozprężającymi oskrzela czy zasięgu sieci komórkowej. Największą walkę stoczyłam sama ze sobą, by uporać się z traumą.… Przeczytaj Orlica 1084m oraz Velká Deštná 1115m

KREATYWNIE, ZWIEDZAMY

Wielkanocne jajo. Quilling.

Gminny Ośrodek Kultury w tym roku ogłosił konkurs na wielkanocną pisankę. Zanim przystąpię do wykonania pracy, wybieram unikatową technikę oraz w głowie rysuję projekt. To dla mnie najtrudniejsza część zadania, bowiem staram się, by moje prace konkursowe wyróżniały się na tle innych. Wytwory moich rąk są bardzo precyzyjne, dopieszczone. W rękodzieło wkładam ogrom serca i… Przeczytaj Wielkanocne jajo. Quilling.

Jagodna 977 m. n.p.m.

Nie zniechęciła nas perspektywa spędzenia dnia w temperaturze minus 12 stopni. Młynarczyki jak wymyślili, tak zrobili: pojechali w góry Bystrzyckie. Michał miał pierwszą w życiu lekcję z instruktorem narciarstwa biegowego. Choć na początku syn poruszał się na „biegówkach” dość pokracznie, to jednak tego dnia niesamowicie nas zaskoczył… Przed treningiem naciągnął mnie jeszcze na gorącą czekoladę… Przeczytaj Jagodna 977 m. n.p.m.

Rudawiec 1112 m. n.p.m.

To była pierwsza wyprawa, gdy zmuszeni byliśmy zmieniać swój plan wędrówki, dostosowując się do panujących warunków. Założenie było takie: jestem świeżo po chorobie i 8 kilometrów marszu w zupełności mi wystarczy na rozpoczęcie sezonu. Kiedy zobaczyłam nieco zasypaną śniegiem ścieżkę, pomyślałam…”Będzie trudniej, niż myślałam”. Tymczasem nasza wyprawa na Rudawiec okazała się zaspowym ekstremum… Ruszyliśmy z… Przeczytaj Rudawiec 1112 m. n.p.m.

KREATYWNIE

Mały Książę – koraliki Ikea Pyssla

Witamy w kreatywnym dziale strony Kurlandia. Jestem w trakcie przyporządkowywania 1500 wpisów do właściwych kategorii. To dopiero wyzwanie! *** Michałek od lat uwielbia układać koraliki Pyssla z Ikei, które potem zgrzewam mu żelazkiem. http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/50128572/ http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/60316073/ Dotąd tworzył z nich kolorowe zakładki do książki i ozdoby na choinkę. Teraz wykonał większą pracę, którą postanowiliśmy oprawić i… Przeczytaj Mały Książę – koraliki Ikea Pyssla

Ślęża 718 m. n.p.m., Radunia 573 m. n.p.m

26 sierpnia 2017r. To, o czym najbardziej marzą rodzice niepełnosprawnych dzieci, to normalność. Postanowiliśmy nie żyć pod dyktando choroby młodszego syna i robić to, co robilibyśmy mając zdrowe dzieci: zwiedzać kraj i zdobywać górskie szczyty. Pod koniec wakacji zostaliśmy członkami Klubu Zdobywców Korony Gór Polski, założyliśmy też książeczki PTTK, by zebrać punkty na pierwsze Górskie… Przeczytaj Ślęża 718 m. n.p.m., Radunia 573 m. n.p.m

Skalny Stół 1281 m., Śnieżka 1602 m. n.p.m.

Z cyklu W góry z MPD. 9 września 2017 roku. Plan był ambitny: dwa wysokie szczyty jednego dnia. Auto zaparkowaliśmy w Wilczej Porębie i udaliśmy się czarnym szlakiem w stronę Skalnego Stołu. Po drodze minęliśmy kamień z napisem „Rejon wydobywania złota-srebra XIII-XV”. Pierwsze oznaczone wzniesienie to był Szeroki Most 732 m. n.p.m. Równolegle do szlaku… Przeczytaj Skalny Stół 1281 m., Śnieżka 1602 m. n.p.m.